Eckert. Expertise

Permanent URI for this collectionhttps://repository.gei.de/handle/11428/70

Die wissenschaftliche Arbeit des Georg-Eckert-Instituts für internationale Schulbuchforschung (GEI) ist in hohem Maße anwendungsorientiert. Die Reihe Eckert. Expertise soll ein Forum zur Darstellung, Dokumentation und Diskussion wichtiger Arbeitsergebnisse sein, die sich - auf wissenschaftlicher Forschung basierend - auch an Vertreter aus der (Bildungs)Politik, der pädagogischen Praxis und an eine interessierte Öffentlichkeit wenden. Das Profil des neuen Formates lässt sich mit den Schlagworten Aktualität – Forschungsorientierung – Praxisbezug umreißen. Die Bände erscheinen auch in gedruckter Form in Zusammenarbeit mit dem Wissenschaftsverlag Vandenhoeck und Ruprecht.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Textbook Quality. A Guide to Textbook Standards
    (Göttingen: V&R unipress, 2013-02-01) Ivić, Ivan; Pešikan, Ana; Antić, Slobodanka
    Textbooks are cultural products of primary importance. This publication views school textbooks as a complex genre whose key characteristics should ideally be defined by the student. It illustrates the significance of textbooks to successful learning outcomes and school students' cognitive development. The core of the book is formed by forty-three quality standards for textbooks, their operational definitions, theoretical backgrounds and practical implications. The standards are intended for use by textbook authors and publishers, educational authorities, teachers and others involved in the creation, accreditation, selection and evaluation of textbooks and other teaching materials.