Eckert. Dossiers

 

In der Reihe Eckert. Dossiers erscheinen Sammelbände, die unter anderem aus Konferenzen zur Bildungsmedienforschung entstanden sind. Darüberhinaus können hier Arbeitspapiere und Forschungsberichte schnell und dennoch mit redaktioneller Qualitätskontrolle veröffentlicht werden. Eckert. Dossiers erscheinen ausschließlich online. Wenn Sie eine ihrer Arbeiten in der Reihe Eckert. Dossiers veröffentlichen möchten, können Sie Tim Hartung unter edu.docs(at)gei.de kontaktieren. ISSN 2191-0790

Neueste Zugänge

  • Maier, Robert; Verbytska, Polina; Golczewski, Frank; von Borries, Bodo; Koniukhov, Sergii V.; Larionov, Denis G.; Shoshiashvili, Nodar; Zolyan, Mikayel; Rumyantsev, Sergei; Shevyrev, Alexander; Zakharov, George; Telus, Magdalena; Pawłowska, Agnieszka (2017-09-12)
    The contributions collected in this volume sprung from the conference “Images of Europe in Transition”, which took place in Kiev from 25 to 26 November 2016. The conference was organised by the Georg Eckert Institute for ...
  • Rath, Imke; Annegarn-Gläß, Michael; Springborn, Matthias; Fischer, Eva; Fiedler, Maik; Bischewski, Marret; Hagemann, Cornelia; Yorulmaz, Engin Deniz (2017-07-07)
    Der vorliegende Band befasst sich exemplarisch mit Methoden und theoretischen Ansätzen, die in aktuellen Arbeiten in der Bildungsmedien- und Bildungsforschung verwendet werden. Konkret wird der Einsatz von der Narrativ-, ...
  • Tribukait, Maren; Baier, Katharina; Grzempa, Hanna; Loukovitou, Antigoni; Sijakovic, Romana; Tettschlag, Nadin; Vuka, Denis (2017-07-03)
    The advancement of digital technology has raised hopes of radical improvements in education. However, teaching and learning in European schools still seem to follow conventional patterns. This study asks how contemporary ...
  • Müller, Lars (2017-05-04)
    Access to archive material is pivotal to historic research. However there are currently wide disparities in the archives of textbook publishers. This guide aims to redress the situation by creating a list of the archive ...
  • Rossi Schmechel, Felipe (2017-04-10)
    The War of the Pacific (1879-1883) is far from being considered a completed matter between Bolivia, Chile and Peru. The consequences of this conflict continue to play a prominent role in determining the ways in which each ...
  • Bak, János M.; Maier, Robert; Antolković, Viktorija; Filipović, Sergej; Istranin, Atem; Dronov, Alexander; Musteaţă, Sergiu; Colăcel, Onoriu; Kraus, Kerli; Miteva, Diana (2017-04-04)
    The articles in this Dossier originate from an essay competition launched in August 2015 by the Medieval Central Europe Research Network (see http://mecern.eu) and the Georg Eckert Institute. We announced the competition ...
  • Pingel, Falk (2017-03-02)
    Der vorliegende Text wurde im Rahmen eines gemeinsamen Projektes des Georg-Eckert-Instituts mit dem Anne Frank Zentrum e.V. Berlin erstellt, das in der zweiten Jahreshälfte 2016 durchgeführt wurde. Er basiert auf einer ...
  • Kenkmann, Alfons; Liepach, Martin; Sadowski, Dirk; Hemmer, Michael; Schrüfer, Gabriele; Wardenga, Ute; Ahrenhövel, Mark; Langner, Frank; Sander, Wolfgang (2017-02-16)
    Bei den vorliegenden Zwischenberichten der Arbeitsgruppen Geschichte, Geographie und Sozialkunde der Deutsch-Israelischen Schulbuchkommission (DISBK) handelt es sich um Arbeitspapiere, die von den deutschen Mitgliedern ...
  • Musteaţă, Sergiu (2017-02-02)
    The principal research question pursued by this work is as follows: How do the Republic of Moldova, Romania, and Ukraine present one another in their history curricula and textbooks? How do the history textbooks of each ...
  • Sammler, Steffen; Müller, Lars; Otto, Marcus; Macgilchrist, Felicitas (2016-12-20)
    There is no education without media. But what do we know about how educational media are made? Or how they shape the knowledge constructed in schools? These questions have been approached from various disciplines, using a ...
  • Seewann, Gerhard; Maier, Robert; Baier, Hannelore; Nóra, Rutsch; Wiatr, Marcin; Pichler, Walter; Lubowitz, Frank; Zloch, Stephanie (Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung, 2015-12-23)
    Dieser Sammelband entspringt einer Tagung, die vom 31. Mai bis 2. Juni 2015 von der Stiftungsprofessur für deutsche Geschichte und Kultur im südöstlichen Europa und dem Georg-Eckert-Institut an der Akademie Mitteleuropa ...
  • Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung; (2011-12-14)
    The aim of the workshop was to inspire debate about the reception of the Crusades from a comparative European perspective. France and Germany were at the centre of the discussion since French and German historical writings ...
  • Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung (2011-11-20)
    Dieses Dossier ist eine Sammlung von Unterrichtsanregungen zur Vermittlung geowissenschaftlicher Inhalte. Dabei handelt es sich um die deutschen Übersetzungen der „Earth Learning Ideas“, die maßgeblich von der Universität ...
  • Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung; Freundeskreis der Prof. Dr. Frithjof Voss Stiftung; Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung (2009-09-21)
    Dieses Dossier ist das Ergebnis einer Tagung der Prof. Dr. Frithjof Voss Stiftung am 26. und 27. September 2008 in der Staatsbibliothek zu Berlin. Ziel dieser Veranstaltung war es, auf die Macht von Karten aufmerksam zu ...
  • Defrance, Corine; Marcowitz, Reiner; Pfeil, Ulrich; König, Mareike; Lartillot, Françoise; Beaupré, Nicolas; Cornelissen, Christoph; Körber, Andreas; Kneissl, Daniela (2009-09-20)
    Europa und die Welt vom Wiener Kongress bis 1945. Dossier zum Deutsch-Französischen Geschichtsbuch Histoire / Geschichte 2

View more