Georg-Eckert-Institut. Leibniz-Institut für Internationale SchulbuchforschungSharp, HeatherHirsch, SivaneMc Andrew, MariePriester Steding, ElizabethMorgan, Katalin EszterHintermann, ChristianeMarkom, ChristaWeinhäupl, HeidemarieÜllen, SandaKönig, AlexanderBernsen, DanielSlopinski, AndreasSelck, Torsten J.Lässig, Simone2017-05-182017-05-182017-05-10http://repository.gei.de/handle/11428/230Representing Australia’s Involvement in the First World War: Discrepancies between Public Discourses and School History Textbooks from 1916 to 1936 Heather Sharp; The Holocaust in the Textbooks and in the History and Citizenship Education Program of Quebec Sivane Hirsch and Marie Mc Andrew; What Stories are Being Told? Two Case Studies of (Grand) Narratives from and of the German Democratic Republic in Current Oberstufe Textbooks Elizabeth Priester Steding; Decoding the Visual Grammar of Selected South African History Textbooks Katalin Eszter Morgan; Debating Migration in Textbooks and Classrooms in Austria Christiane Hintermann, Christa Markom, Heidemarie Weinhäupl and Sanda Üllen; FORUM Mobile Learning in History Education Alexander König and Daniel Bernsen; Wie lassen sich Wertaussagen in Schulbüchern aufspüren? Ein politikwissenschaftlicher Vorschlag zur quantitativen Schulbuchanalyse am Beispiel des Themenkomplexes der europäischen Integration Andreas Slopinski und Torsten J. SelckOnline-Ressource (PDF-Datei: 142 Seiten; 1,37 MB)engAttribution-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/371.322014/1: Volume 6, Issue 1Online-PublikationSchulbuchforschung