Georg-Eckert-Institut. Leibniz-Institut für Internationale SchulbuchforschungIvić, IvanPešikan, AnaAntić, Slobodanka2016-07-112016-07-112013-02-01978-3-8471-0224-3http://repository.gei.de/handle/11428/151Textbooks are cultural products of primary importance. This publication views school textbooks as a complex genre whose key characteristics should ideally be defined by the student. It illustrates the significance of textbooks to successful learning outcomes and school students' cognitive development. The core of the book is formed by forty-three quality standards for textbooks, their operational definitions, theoretical backgrounds and practical implications. The standards are intended for use by textbook authors and publishers, educational authorities, teachers and others involved in the creation, accreditation, selection and evaluation of textbooks and other teaching materials.Schulbücher als kulturelle Produkte äußerster Wichtigkeit werden in dieser Studie als komplexes Genre betrachtet, dessen Charakteristika im Idealfall durch den Schüler definiert werden sollten. Der Band veranschaulicht die Bedeutung von Lehrbüchern für erfolgreiches Lernen und die kognitive Entwicklung von Schülern. Den Kern des Buches bilden dreiundvierzig Qualitätsstandards mit dazugehörigen Definitionen, theoretischem Hintergrund sowie praxisrelevanten Schlussfolgerungen. Gedacht ist das Werk für Schulbuchautoren und -verlage ebenso wie an Bildungsverantwortliche, Lehrer und andere an der Erstellung, Zulassung, Auswahl und Bewertung von Schulbüchern und anderen Bildungsmaterialien beteiligte Personen.Online-Ressource (PDF-Dokument: 238 Seiten; 808,5 KB)engAttribution-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/371.32Textbook Quality. A Guide to Textbook StandardsOnline-Publikationtextbook qualitystandardscontentuse