Repositorium des Georg-Eckert-Instituts

Auflistung Eckert. Dossiers nach Titel

Auflistung Eckert. Dossiers nach Titel

Sortiert nach: Sortierung: Ergebnisse:

  • Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung (2011-11-20)
    Dieses Dossier ist eine Sammlung von Unterrichtsanregungen zur Vermittlung geowissenschaftlicher Inhalte. Dabei handelt es sich um die deutschen Übersetzungen der „Earth Learning Ideas“, die maßgeblich von der Universität ...
  • Defrance, Corine; Marcowitz, Reiner; Pfeil, Ulrich; König, Mareike; Lartillot, Françoise; Beaupré, Nicolas; Cornelissen, Christoph; Körber, Andreas; Kneissl, Daniela (2009-09-20)
    Europa und die Welt vom Wiener Kongress bis 1945. Dossier zum Deutsch-Französischen Geschichtsbuch Histoire / Geschichte 2
  • Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung; Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung (2011-12-14)
    The aim of the workshop was to inspire debate about the reception of the Crusades from a comparative European perspective. France and Germany were at the centre of the discussion since French and German historical writings ...
  • Maier, Robert; Verbytska, Polina; Golczewski, Frank; von Borries, Bodo; Koniukhov, Sergii V.; Larionov, Denis G.; Shoshiashvili, Nodar; Zolyan, Mikayel; Rumyantsev, Sergei; Shevyrev, Alexander; Zakharov, George; Telus, Magdalena; Pawłowska, Agnieszka; Antonov, Andrei (2017-09-12)
    The contributions collected in this volume sprung from the conference “Images of Europe in Transition”, which took place in Kiev from 25 to 26 November 2016. The conference was organised by the Georg Eckert Institute for ...
  • Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung; Freundeskreis der Prof. Dr. Frithjof Voss Stiftung; Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung (2009-09-21)
    Dieses Dossier ist das Ergebnis einer Tagung der Prof. Dr. Frithjof Voss Stiftung am 26. und 27. September 2008 in der Staatsbibliothek zu Berlin. Ziel dieser Veranstaltung war es, auf die Macht von Karten aufmerksam zu ...
  • Rath, Imke; Annegarn-Gläß, Michael; Springborn, Matthias; Fischer, Eva; Fiedler, Maik; Bischewski, Marret; Hagemann, Cornelia; Yorulmaz, Engin Deniz (2017-07-07)
    Der vorliegende Band befasst sich exemplarisch mit Methoden und theoretischen Ansätzen, die in aktuellen Arbeiten in der Bildungsmedien- und Bildungsforschung verwendet werden. Konkret wird der Einsatz von der Narrativ-, ...
  • Bak, János M.; Maier, Robert; Antolković, Viktorija; Filipović, Sergej; Istranin, Atem; Dronov, Alexander; Musteaţă, Sergiu; Colăcel, Onoriu; Kraus, Kerli; Miteva, Diana (2017-04-04)
    The articles in this Dossier originate from an essay competition launched in August 2015 by the Medieval Central Europe Research Network (see http://mecern.eu) and the Georg Eckert Institute. We announced the competition ...
  • Roldán Vera, Eugenia; Cortes Velasco, Christian Ivan (2018-04-11)
    This document presents an overview of policies on school textbooks in four Latin American countries: Chile, Colombia, Argentina and Mexico. Based on a documentary analysis, it reports on the most important aspects of school ...
  • Sammler, Steffen; Müller, Lars; Otto, Marcus; Macgilchrist, Felicitas (2016-12-20)
    There is no education without media. But what do we know about how educational media are made? Or how they shape the knowledge constructed in schools? These questions have been approached from various disciplines, using a ...
  • Macgilchrist, Felicitas (2017-12-05)
    This paper reports on a long-term ethnographic discourse analysis of educational publishing in Germany. It traces how textbooks and other curricular materials for history, politics and economics were produced, how decisions ...
  • Rossi Schmechel, Felipe (2017-04-10)
    The War of the Pacific (1879-1883) is far from being considered a completed matter between Bolivia, Chile and Peru. The consequences of this conflict continue to play a prominent role in determining the ways in which each ...
  • Pingel, Falk (2017-03-02)
    Der vorliegende Text wurde im Rahmen eines gemeinsamen Projektes des Georg-Eckert-Instituts mit dem Anne Frank Zentrum e.V. Berlin erstellt, das in der zweiten Jahreshälfte 2016 durchgeführt wurde. Er basiert auf einer ...
  • Kenkmann, Alfons; Liepach, Martin; Sadowski, Dirk; Hemmer, Michael; Schrüfer, Gabriele; Wardenga, Ute; Ahrenhövel, Mark; Langner, Frank; Sander, Wolfgang (2017-02-16)
    Bei den vorliegenden Zwischenberichten der Arbeitsgruppen Geschichte, Geographie und Sozialkunde der Deutsch-Israelischen Schulbuchkommission (DISBK) handelt es sich um Arbeitspapiere, die von den deutschen Mitgliedern ...

Suche


Stöbern

Administratoren