Repositorium des Georg-Eckert-Instituts

Transitional Justice and Education – Engaging Young People in Peacebuilding and Reconciliation

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dc.contributor Georg-Eckert-Institut. Leibniz-Institut für Internationale Schulbuchforschung de_DE
dc.contributor.author Ramírez-Barat, Clara
dc.contributor.author Duthie, Roger
dc.contributor.author Rocha, María Andrea
dc.contributor.author Bentrovato, Denise
dc.contributor.author Belkziz, Najwa
dc.contributor.author Fratila, Stefana
dc.contributor.author Haumschild, Daniel
dc.contributor.author Clarke-Habibi, Sara
dc.contributor.author Brankovic, Jasmina
dc.contributor.author Siddiqui, Nadia
dc.contributor.author Schelfhout, Thes
dc.contributor.author Bücking, Ruben
dc.contributor.editor Ramírez-Barat, Clara
dc.contributor.editor Schulze, Martina
dc.date.accessioned 2018-08-14T12:12:20Z
dc.date.available 2018-08-14T12:12:20Z
dc.date.issued 2018-08-01
dc.identifier.isbn 978-3-7370-0837-2
dc.identifier.uri http://repository.gei.de/handle/11428/287
dc.description.abstract This volume, with nine original contributions, owes its existence to the Georg Arnhold International Summer School on Education for Sustainable Peace that took place in June 2015 in Braunschweig, Germany, jointly organized by the Georg Eckert Institute for International Textbook Research (GEI) and the International Center for Transitional Justice (ICTJ).1 The Georg Arnhold Program on Education for Sustainable Peace was established at the Georg Eckert Institute in 2013 by Henry H. Arnhold to honor the legacy of his grandfather Georg Arnhold, a committed Germanpacifist from the city of Dresden, and comprises a guest professorship, an annual summer school and symposium, and focuses on educational media and curricula in post-conflict and transitional societies. en_EN
dc.description.abstract Dieser Band befasst sich mit der Rolle und der Bedeutung von Bildung für Transitional Justice. Nach Konflikten und Massengewalt ist Bildung eines der Instrumente, mithilfe derer Gesellschaften versuchen, positive Veränderungen herbeizuführen. Bildung hat nicht nur das Potential, Konflikte auszulösen, aufrechtzuerhalten und zu befeuern, sie kann gleichfalls zu einem vertieften, differenzierten Verstehen der Vergangenheit führen, präventiv und versöhnend wirken und den Frieden konsolidieren. Die innovativen Beiträge in diesem Band reflektieren, was aus bisherigen Bildungsstrategien von Post-Konflikt-Gesellschaften gelernt werden kann und suchen nach neuen, nachhaltigen und kontextbewussten Ansätzen, die kritisches Denken, Inklusion und Toleranz und letztlich eine Kultur des Friedens fördern. de_DE
dc.format PDF: 252 Seiten; 11.09 MB de_DE
dc.language.iso eng de_DE
dc.publisher Göttingen: Vandenhoek und Ruprecht de_DE
dc.relation.ispartofseries Eckert. Schriftenreihe;148
dc.rights Namensnennung 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ *
dc.subject.ddc 371.32 de_DE
dc.title Transitional Justice and Education – Engaging Young People in Peacebuilding and Reconciliation de_DE
dc.type Schriftenreihe de_DE
dc.subject.keyword Peace Education de_DE
dc.subject.keyword South Africa de_DE
dc.subject.keyword Human Rights de_DE
dc.subject.keyword Morocco de_DE
dc.subject.keyword Sierra Leone de_DE
dc.subject.keyword Rwanda de_DE
dc.subject.keyword Colombia de_DE
dc.subject.keyword Canada de_DE
dc.subject.keyword Reconciliation de_DE
dc.subject.keyword Historical Justice de_DE


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