Repositorium des Georg-Eckert-Instituts

Auflistung Institutionelles Repositorium nach Titel

Auflistung Institutionelles Repositorium nach Titel

Sortiert nach: Sortierung: Ergebnisse:

  • Fuchs, Eckhardt; Otto, Marcus; Grindel, Susanne; Müller, Lars; Cajani, Luigi; Crawford, Keith; Pirický, Gabriel; Struck, Wolfgang (New York: Berghahn Journals, 2017-01-27)
    Introduction: Educational Media, Textbooks, and Postcolonial Relocations of Memory Politics in Europe Eckhardt Fuchs and Marcus Otto; The Challenge of Decolonization: School History Textbooks as Media and Objects of ...
  • Tröhler, Daniel; Foster, Stuart; Burgess, Adrian; Kümmerling-Meibauer, Bettina; Tydecks, Johanna; Wojcik-Andrews, Ian; Whitley, David; Åberg, Anders Wilhelm (New York: Berghahn, 2017-01-28)
    The Technocratic Momentum after 1945, the Development of Teaching Machines, and Sobering Results Daniel Tröhler; Problematic Portrayals and Contentious Content: Representation of the Holocaust in English History ...
  • Sharp, Heather; Hirsch, Sivane; Mc Andrew, Marie; Priester Steding, Elizabeth; Morgan, Katalin Eszter; Hintermann, Christiane; Markom, Christa; Weinhäupl, Heidemarie; Üllen, Sanda; König, Alexander; Bernsen, Daniel; Slopinski, Andreas; Selck, Torsten J. (New York: Berghahn, 2017-05-10)
    Representing Australia’s Involvement in the First World War: Discrepancies between Public Discourses and School History Textbooks from 1916 to 1936 Heather Sharp; The Holocaust in the Textbooks and in the History and ...
  • Ghosh, Shreya; Banerjee, Basabi Khan; Stöber, Georg; Naseem, Muhammad Ayaz; Gaul, Anne (New York: Berghahn, 2017-05-11)
    Introduction: Textbooks, Identity Politics and Conflict Lines in South Asia – Muhammad Ayaz Naseem and Georg Stöber; Deconstructing Militarism in Pakistani Textbooks – M. Ayaz Naseem; Identity, Politics and Nation-building ...
  • Ping, Bu; Weimu, Rong; Chaoguang, Wang; Qisheng, Wang; Xizhu, Li; Yilin, Jin; Xiaojuan, Ma; Changli, Li; Shihua, Gao; Jidong, Du; Yuan, Bi; Zhimin, Xu; Hangou, Zhu; Qun, Yang; Siyan, Xu; Sumio, Obinata; Tokushi, Kasahara; Yoshifumi, Tawara; Toshiya, Iko; Hiroshi, Ise; Yurika, Ueyama; Ogasawara, Tsuyoshi; Kazuharu, Saito; Song, Yonok; Masataka, Tanaka; Yukiyoshi, Tanaka; Hiroko, Tsubokawa; Hideaki, Tobe; Hayakawa, Noriyo; Honjo, Toki; Matsumoto, Takenori; Maruhama, Eriko; Miyagawa, Hidekazu; Yosuke, Watanabe; Chuback, Sin; Seongbo, Kim; Jeongin, Kim; Hanjong, Kim; Samhun, Pak; Joonhyun, Pak; Jinhee, Pak; Hyeonjong, Wang; Jongmoon, Ha; Inseok, Lee; Inyoung, Choi (Göttingen: Vandenhoek und Ruprecht, 2018-01-01)
    For decades, historians and societal forces have campaigned for rapprochement, reconciliation and dialogue between East Asian nations. This book is a result of these efforts. Debates regarding the interpretation of the ...
  • Musteaţă, Sergiu (2017-02-02)
    The principal research question pursued by this work is as follows: How do the Republic of Moldova, Romania, and Ukraine present one another in their history curricula and textbooks? How do the history textbooks of each ...
  • Niehaus, Inga (2014-06-17)
    In Kooperation mit der Bürgerstiftung Braunschweig entstand die vorliegende Studie des Georg-Eckert-Instituts (GEI) zum Einsatz von Notebooks in der Schule. Untersucht wurde im Schuljahr 2012/13 ob und wie sich das Lernen ...
  • Bock, Annekatrin; Niehaus, Inga; Tribukait Maren (Georg-Eckert-Institut. Leibniz-Institut für Internationale Schulbuchforschung, 2015)
    Die Studie fragt nach der Verwendung digitaler Bildungsmedien im Fachunterricht in zwei Teilprojekten unterschiedlicher Schwerpunktsetzung. Teilprojekt eins untersucht aus kommunikationswissenschaftlicher Perspektive die ...
  • Assmann, Aleida; Maier, Robert; Marks, Stephan; Ritter, Rüdiger; Saavedra Santis, Ramona; Gasimov, Zaur; Voronina, Tatjana; Utechin, Ilja; Sidikov, Bahodir; Walter, Harry; Waniek, Henry; Sato, Takumi; Jean, Yaron; Jander, Thomas; Möller, Frank; Bellinskies, Jürgen H.; Grawert, Jonas (V & R Unipress, 2011)
    Auch wenn die Geschichtswissenschaft infolge des iconic turn aus ihrer Textlastigkeit etwas herausgefunden hat, bewegt sie sich dennoch weiterhin in einer weitgehend lautlosen Sphäre. Töne und Geräusche werden bestenfalls ...
  • Backes, Burkhard; Eisenmenger, Daniel (Georg-Eckert-Institut für internationale Schulbuchforschung, 2011-03-24)
    Die folgenden Überlegungen und Vorschläge entstanden zum einen aus der keineswegs neuen Beobachtung, dass ein Vertreter des Fachs Ägyptologie den Schulunterricht über „das Alte Ägypten“, genauer gesagt dessen Ergebnisse, ...
  • Eisenmenger, Daniel (Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung, 2009-10-04)
    In den letzten Jahren gab es drei Haupttendenzen bei der Darstellung der Kreuzzüge in deutschen Schulgeschichtsbüchern: Zunächst wurde neben den kriegerischen Auseinandersetzungen der Aspekt des Kulturaustausches bzw. ...
  • Kuke, Neele (2016-02-29)
    Der Artikel untersucht den Einfluss der englischen Sprache auf deutsche Geographieschulbücher von 1945 bis heute. Als Untersuchungsmaterial dienen 15 Geographieschulbücher, die zwischen 1948 und 2015 im Westermann Verlag ...
  • Hansen, Hans Jørgen (Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung, 2010-05-05)
    What characterizes the quality of educational materials – and – how can educational materials be assessed? These questions are central not only in a pedagogical practice but also in research and in educational policy in ...
  • Markova, Ina (New York: Berghahn, 2014-06-04)
    This article focuses on the impact of images on reconstructions of the past. In order to analyze the function of images in history textbooks, image-discourse-analysis is applied to a case study of Austrian post-war memory. ...
  • Zülch, Stefan; Henrÿ, Roderich (2014-12-19)
    Vorabauszug aus einer kommentierten Bibliographie zu Open Educational Resources enstanden für ein Lehrerfortbildungsseminar des Georg‐Eckert‐Instituts in Zusammenarbeit mit der Braunschweiger Bürgerstiftung und dem ...
  • Rodrigue, Barry (Georg-Eckert-Institut für Internationale Schulbuchforschung, 2009-12-04)
    The inclusion of large-scale studies in the world’s educational systems is of great importance for resolving the most serious problems that humans face today. In the United States, the development of such macrohistorical ...
  • Kuke, Neele (Georg-Eckert-Institut. Leibniz-Institut für Internationale Schulbuchforschung, 2013)
    Für einen Wandel in Richtung Nachhaltigkeit bedarf es einer gravierenden Änderung unseres Verhaltens, unserer Einstellungen, Werte und Normen. Die Bildung spielt hierbei eine wesentliche Rolle. Dieses wurde im Jahr 1992 ...
  • Bosch, Isabelle (2016-06-24)
    Der vorliegende Aufsatz untersucht die Darstellung des Faschismus und Nationalsozialismus in italienischen Schulgeschichtsbüchern aus fünf Jahrzehnten: die1950er bis 2000er Jahre. Die Darstellung der italienischen und ...
  • Müller, Lars (2017-05-04)
    Historic research is predominantly dependent upon access to source materials. However there are wide disparities in the archives of textbook publishers. This guide aims to redress the situation by creating a list of the ...
  • Jonker, Gerdien (New York: Berghahn, 2014-01-06)
    In this article, I explore the dominant narratives about Islam in German history textbooks since the eighteenth century until the present day. I thereby deconstruct a longue durée script with a rather curious pattern. ...

DSpace Suche


Stöbern

Mein Benutzerkonto